İstanbul’a 14 kilometrelik yeni tünel! Sehayat süresi 35 dakikadan 5 dakikaya inecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Tahlilleri Paneli’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, metropollerde ulaşımın ömür kalitesini direkt etkileyen bir sıkıntı olduğunu aktararak “Biz de mega ulaşım projelerini sürdürülebilirlik unsurlarıyla birleştirerek, kentimizin geleceğine taraf verecek tahliller üretmek için bir ortaya geldik” tabirlerini kullandı.

“İSTANBUL’DA 5 MİLYON 800 BİN MOTORLU KARA TAŞITI BULUNUYOR”

Bakan Uraloğlu, 16 milyon insanın yaşadığı İstanbul’da yaklaşık 5 milyon 800 bin motorlu kara taşıtı bulunduğu bilgisini paylaşarak “Hem bu nüfus yoğunluğu hem de araç sayısı kent içi trafiğini etkilemektedir. İstanbul’daki araç sayısı Ankara, İzmir ve Bursa’nın toplamındaki araç sayısından fazladır. Bugün İstanbul’daki araç sayısı 52 vilayetimizin toplamındaki araç sayısından fazla. Bu nedenle İstanbul’dan bahsederken elbette mega ulaşım projelerinden bahsediyor olacağız.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde İstanbul’u Avrupa’nın ve dünyanın en gelişmiş kentlerinden biri haline getirmek için dev projeler inşa ettiklerini kaydederek kelamlarını şu halde sürdürdü:

“Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Çamlıca Kulesi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve İstanbul-Ankara Yüksek Süratli Tren Sınırı üzere mega projeleri hayata geçirerek; İstanbul’u çağdaş ve efektif bir ulaşım altyapısı ile hayallerin ötesinde değişik bir noktaya taşıdık. İstanbulluların hayat kalitesini yükselttik. Son 22 yılda İstanbul’un ulaşım ve bağlantı altyapısı için 1 trilyon 206 milyar lira’nın üstünde yatırım gerçekleştirdik.”

“İSTANBUL’UN BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU 795 KİLOMETREYE ÇIKARDIK”

İstanbul’daki bölünmüş yol uzunluğunu 350 kilometreden 795 kilometreye çıkardıklarını da tabir eden Bakan Uraloğlu, “3 bin 410 metre uzunluğunda 68 köprüsü vardı, biz köprü sayısını 953’e, toplam köprü uzunluğunu da 115 bin 332 metreye yükselttik. Yani, Üsküdar’dan neredeyse Kocaeli Kartepe’ye kadar uzanan bir aradan bahsediyoruz. İstanbul’da 932 metre uzunluğunda yalnızca 3 tünel vardı, biz 12 tünel daha yaparak 22 bin 406 metreye çıkardık. Bu tünellerimiz ile İstanbul kent içi trafiğine adeta nefes aldırdık.” halinde konuştu.

“NAKKAŞ-BAŞAKŞEHİR KESİMİ’NDEKİ ÜRETİM ÇALIŞMALARIMIZ DA TÜM SÜRATİYLE İLERLİYOR”

Bakan Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, 2016 yılında Odayeri-Paşaköy’le başlayan birinci etabıyla birlikte Türkiye’nin ve İstanbulluların hizmetine sunduklarını anlatarak “Otoyolumuzun son kısmını oluşturan Nakkaş-Başakşehir Kesimi’ndeki üretim çalışmalarımız da tüm süratiyle ilerliyor. Nakkaş-Başakşehir Kesiti, 25 kilometresi ana gövde ve 20 kilometresi temas yolu olmak üzere toplam 45 kilometre uzunluğunda. İstanbul’da yaşayan kardeşlerimizin trafik sıkıntısını bir nebze olsun azaltacak projemizin ek katkıları da olacak.” dedi.

Uraloğlu, TEM Otoyolu’nda trafiğin rahatlamasını temin edecek, Başakşehir Çam Sakura Şehir Hastanesi ile Olimpiyat Stadı’na ulaşımı kolaylaştıracaklarını da belirterek “Projeyle ayrıyeten; Hadımköy, Deliklikaya, İkitelli Sanayi ve Organize Sanayi Bölgelerini de birbirlerine bağlıyoruz. Avrupa yakasının adeta üretim merkezi olan buradaki tesislere direkt otoyol erişimi sağlayarak, sanayi ile ticaretin gelişmesine de katkı vereceğiz.” tabirlerini kullandı.

SARIYER KİLYOS TÜNELİ İLE İSTANBUL HAVALİMANI İLE İŞ MERKEZLERİ ORTASINDA SÜRATLİ ULAŞIM SAĞLANACAK

Bakan Uraloğlu, Sarıyer Kilyos Tüneli projesinin de İstanbul’da üretim çalışmaları devam eden değerli bir karayolu projesi olduğunu belirterek “Yaklaşık 7 kilometre uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında çift tüplü tünel olarak inşa edilen projemizin toplam uzunluğu irtibat yolları ile birlikte 8,2 kilometredir. Tamamlandığında fiyatsız olarak hizmete başlayacak projemizle; Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne, Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinden erişimi kolaylaştıracağız. 14 kilometrelik yeni tünel ile İstanbul’a katkı sağlayacağımızı söyleyebilirim. Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve çabucak akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri ortasında süratli ulaşım sağlayacağız. Projemiz sayesinde mevcut imar yollarına nazaran arayı de 3 km kısaltarak seyahat mühletini 35 dakikadan 5 dakikaya indireceğiz.” açıklamasında bulundu.

Bakan Uraloğlu, İstanbul’un kuzeyinde yer alan; Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya üzere mahallelerde yaşayanların tüneller sayesinde İstanbul’un merkez bölgelerine çarçabuk erişebileceklerini tabir etti.

“İSTANBUL’DA İMALİNİ TAMAMLADIĞIMIZ METRO ÇİZGİSİ UZUNLUĞU 161,8 KİLOMETREDİR”

İstanbul’u bir baştan başka başa çağdaş raylı sistem ağlarıyla da donattıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Asrın projesi Marmaray ve Gebze-Halkalı Banliyö Çizgisi ile birlikte Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu ve İstanbul Havalimanı-Arnavutköy kesiti, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Sınırı, Levent-Hisarüstü Metrosu, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir Metrosu, Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosuyla İstanbul’da üretimini tamamlayıp, İstanbulluların hizmetine sunduğumuz metro sınırı uzunluğu 161,8 kilometredir.” diye konuştu.

GAYRETTEPE İLE HALKALI İSTASYONLARI ORTASINDA SEYAHAT 57 DAKİKAYA DÜŞECEK”

Halkalı-İstanbul Havalimanı sınırının 17,5 kilometrelik Halkalı-Arnavutköy Kısmı ve 4,53 kilometre uzunluğundaki Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metrosunda imal çalışmalarına devam ettiklerini kaydeden Uraloğlu, “Aslında arkadaşlar biz bu bahsettiğim 17,5 kilometrelik Halkalı-Arnavutköy kesitini de bitirdiğimizde; tamamı yeraltında olan metro sınıfında; Türkiye’nin en uzun ve en süratli, Dünyanın da en uzun metro çizgilerinden biri olacak 69 kilometrelik bir ring çizgisini tamamlamış olacağız. Şu anda vatandaşlarımıza hizmet sunan 37.5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve üretim çalışmaları devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı metro sınırlarının oluşturduğu bu ring sınırımız sayesinde; Çizgimizin en uç noktalarındaki Gayrettepe ile Halkalı istasyonları ortasında seyahat eden bir yolcu bir saatten kısa bir müddette 57 dakika da seyahatini tamamlayabilecek.” biçiminde konuştu.

“MARMARAY’A ALTERNATİF İKİNCİ BİR DEMİRYOLU ÇİZGİSİNE DAHA KAVUŞACAĞIZ”

Halkalı-Kapıkule süratli tren projesinin üretim çalışmalarını da sürdürdüklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde hayata geçireceğimiz demiryolu kontağı ile İstanbul Boğazı üzerinde Marmaray’a alternatif ikinci bir demiryolu sınırına daha kavuşacağız.” tabirlerini kullandı.

ANKARA-İSTANBUL ÜSTÜN SÜRATLİ TRENLE 80 DAKİKA

İstanbul-Ankara Yüksek Süratli Tren çizgisinden sonra büsbütün yeni bir çizgi olan Ankara-İstanbul Harika Süratli Tren Sınırı projesini de gündeme aldıklarını tabir eden Bakan Uraloğlu, “Süper hızlı tren sınırımızın güzergâh uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre sürate ulaşacak trenlerimizle seyahat müddetini 80 dakikaya indireceğiz. 10 yıllık bir projeksiyonda bunu hayata geçireceğiz. İstanbul Havalimanımız dev kapasitesiyle, Türkiye’yi milletlerarası bir aktarma merkezi yapmış ve ülkemizi global havacılıkta tepeye taşımıştır. Bugün İstanbul, havacılık alanında dünyanın en büyük global transit merkezlerinden biri haline gelmiş durumdadır.” dedi.

MARMARAY’I 11 YILDA 1 MİLYAR 250 MİLYON YOLCU KULLANDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hayata geçirdikleri Marmaray’ın açılışından bugüne 11 yıl içinde yaklaşık 1 milyar 250 milyon yolcu kullandığının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Türkiye nüfusunun yaklaşık 15 katı insanımıza hizmet vermiştir. Şu an İstanbul’da; Marmaray’ın ya da bahsettiğim öbür metro ve raylı sistem sınırlarının yapılmadığını düşünün? Ya da boğazın iki yakasını hala yalnızca iki köprüyle; Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleriyle geçildiğini?” açıklamasında bulundu.

AVRASYA TÜNELİ 8 YILDA ÜLKE İKTİSADINA 2 MİLYAR DOLAR KATKI SAĞLADI

8’nci hizmet yılını tamamlayan Avrasya Tüneli’nin 8 yılda 151 milyon araca hizmet sunduğu bilgisini veren Bakan Uraloğlu, “Türkiye’deki araç sayısının yaklaşık 5 katı kadar araca hizmet vermiştir. Toplam 261 bin ton yakıt, 115 bin ton egzoz emisyonu salınımı ve 211 milyon saat vakit tasarrufu sağlayarak ülke iktisadına 2 milyar dolar katkı sağladı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü ise hizmete açıldığı günden bu yana yaklaşık 203 milyon araç kullandı. Avrasya Tüneli’nin ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de inşa edilmediğini düşünelim, sizce İstanbul’da kent içi trafik nasıl olurdu? Buraları kullanamayan yolcu ve şoförlerin trafik yoğunluğunu ve hasebiyle sera gazı emisyonlarını nasıl arttıracaklarını düşünebiliyor musunuz?” biçiminde konuştu.

Avrasya Tüneli’nden günde 80 bin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden 150 bin, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden 200 bin, FSM’den 240 bin araç geçtiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Marmaray’dan günlük 300 tren seferiyle 700 bin kişi hizmet alıyor. Biz sadece Ak Parti hükümetlerimiz periyodunda bu hizmetleri bir an yapmadığımızı düşünelim.” dedi

İSTANBUL HAVALİMANI 3’LÜ PİST UYGULAMASI 17 NİSAN’DA BAŞLIYOR

İstanbul Havalimanı’nın dev kapasitesiyle, Türkiye’yi memleketler arası bir aktarma merkezi yaptığını ve global havacılıkta doruğa taşıdığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bugün İstanbul, havacılık alanında dünyanın en büyük global transit merkezlerinden biri haline gelmiş durumdadır. Her yıl Avrupa’nın en ağır havalimanları ortasında birinciliği kaptırmayan İstanbul Havalimanımız muvaffakiyetini her geçen gün artan yeni uçak trafiği ve yolcu rekorlarıyla da devam ettirmektedir. Ayrıyeten Avrupa’da birinci sefer uygulanacak; ‘Eş Vakitli Bağımsız Üçlü Paralel Pist Operasyonları’ uygulamasını da 17 Nisan’da hizmete başlatacağız. İstanbul Havalimanı’na 3 paralel piste birebir anda 3 uçağın iniş ve kalkış yapabilmesi imkânını kazandıracağız. Bu sistem hayata geçtiğinde de İstanbul Havalimanı’nın bir daha birinciliği kaptırmayacağına emin olabilirsiniz.” dedi.

ÇAMLICA KULESİ’Nİ 2,1 MİLYON KİŞİ ZİYARET ETTİ

Dünya’da birinci sefer bir haberleşme kulesinden tıpkı anda 100 adet FM radyo yayını yapabilen Çamlıca Kulesinde Çamlıca zirvelerinde dağınık halde bulunan 33 adet demir yığınını kaldırarak İstanbul’un siluetine kıymetli bir katkı sağladıklarını kaydeden Uraloğlu, İstanbul’un silüetini, tarihi simgelerini ve doğal hoşluklarını panoramik görünümlerle sunan Çamlıca Kulesi’nin her gün ziyaretçi akınına uğradığını belirtti. Bakan Uraloğlu, “Çamlıca Kulesi’ni hizmete açıldığı 29 Mayıs 2021 tarihinden bu yana yaklaşık 2,1 milyon kişi ziyaret etti.” diye konuştu.

İSTANBUL’UN BİN 4 KİLOMETRE DAHA METROYA GEREKSİNİMİ VAR

Yaptıkları hesaplamalarla İstanbul’un bin 4 kilometre daha metro sınırına muhtaçlığı olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Her zaman lisana getirdiğimiz üzere İstanbul’un ulaşım sıkıntısını artık yüzeyden çözmek mümkün değil. Dünyanın önde gelen metropollerinde olduğu üzere, İstanbul’da da daha fazla metro çizgisiyle ulaşımın büyük oranda yerin altına inmesi lazım. Kentin nüfusu ve ekonomik aktivitesi düşünüldüğünde, yer altı ulaşım ağlarına yapılacak yatırımların kaçınılmaz hale geldiği aşikardır.” sözlerini kullandı.

İSTANBUL’UN RAYLI SİSTEM UZUNLUĞU 394,5 KİLOMETREYE ÇIKACAK

Bakanlık olarak imalini devam ettirdikleri projeleri bitirdiklerinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 394,5 kilometreye çıkacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Demek ki daha 600 kilometrenin üzerinde bir metro çizgisi daha yapılması gerekiyor. Bunun şimdiden çok düzgün planlanması lazım. Lakin bu projeler, yalnızca betonarme yapılardan ibaret olmamalıdır. Birebir vakitte, insanların gereksinimlerine yanıt veren, etrafa hassas ve gelecek kuşaklara yaşanabilir bir kent bırakmayı hedefleyen sürdürülebilir tahliller sunmalıdır. Yer üstü ağır araç trafiğine, yer altında ise metroda daima bir hareketliliğe hizmet sunacak projelerimizle biz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak her zaman İstanbul ve İstanbulluların yanındayız. İstanbulluların gereksinimlerine karşılık veren, süratli, emniyetli ve konforlu ulaşım ağını tesis edene kadar da çalışacağız.” biçiminde konuştu.

“İSTANBUL’UN GELECEĞİ İÇİN HEPİMİZİN ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMASI GEREKİYOR”

İstanbul’un yollarında ulaşım zahmeti bitene kadar durmadan çalışmaya devam edeceklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, “İstanbul için, İstanbul’un geleceği için hepimizin elini taşın altına koyması gerekiyor. Sizler üzere paydaşlarımızla bir ortaya gelerek İstanbul’un ulaşım geleceğine dair vizyonumuzu paylaşacak, yeni fikirler üretecek ve birlikte bir yol haritası çizeceğiz. İstanbul’un tarihi mirasını da koruyarak geleceğe taşıyacak, tıpkı vakitte çağdaş ve yaşanabilir bir kent inşa edeceğiz. Bu fikirlerle “Mega Ulaştırma Projeleri ile İstanbul’da Sürdürülebilir Ulaşım Çözümleri” panelinin İstanbul’un sürdürülebilir ulaşım siyasetlerini belirlemede kıymetli referans kaynaklarından biri olacağına inanıyorum.” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir